Bruiloft update: trouwjurken en locaties

13:45 The DIY Life 0 Comments


Het lijkt al weer zó lang geleden sinds mijn lieve vriend me ten huwelijk vroeg in Barcelona (lees hier hoe dat ging!). In de tijd tussen het aanzoek en nu hebben we qua bruiloftsplanning niet stil gezeten, en vandaag vertel ik je wat we tot nu toe allemaal geregeld hebben! Het is een hele waslijst, en we hebben dan ook al een redelijk idee van wat we zouden willen op onze bruiloft en hoe we onze trouwdag voor ons zien.

Gastenlijst voor de bruiloft

In de week na het aanzoek zijn we vrijwel meteen gaan brainstormen samen over hoe we de dag voor ons zien, wat we graag zouden willen en wat absoluut niet. Daarbij kwam ook de gastenlijst naar voren. Wie willen we wel op onze bruiloft, en wie gaan we niet uitnodigen? Het grootste deel zal familie zijn, en dat was dan ook niet lastig om op te schrijven. Daarnaast hebben we een aantal hele goede vrienden die we uit willen nodigen. Toch zijn er (misschien wel bij elke bruiloft) een aantal mensen waarover je lang moet nadenken of je ze wel of niet wilt uitnodigen.

Ik ga niet zeggen wie die mensen waren en welke keuzes we hebben gemaakt (dat is persoonlijk, en ik wil niemand voor het hoofd stoten). Uiteindelijk zijn we er samen uit gekomen en de gastenlijst is inmiddels compleet. Toen kwam nog het meest lastige, namelijk: welke gasten nodig je voor welk deel van de bruiloft uit? Wie komen er op de receptie, wie bij het avondfeest? We hebben samen een tijd over die keuzes nagedacht en ook daar zijn we uit gekomen.

De trouwdatum

In mijn vorige artikel met het thema bruiloft (je leest het hier) gaf ik 10 leuke DIY's die je kunt maken voor je eigen bruiloft. In dat artikel had ik geschreven dat we de trouwdatum nog even geheim houden. Een aantal weken na het aanzoek hadden we dé datum gevonden waarop we willen trouwen. Het blijft nog steeds even geheim (alleen onze ouders en broers/zus weten het), totdat we de locaties grotendeels rond hebben. Voor die tijd weten we niet of alles ook echt op die datum lukt. Dus voor nu blijft het een datum die we in ons hoofd hebben, maar hopelijk wordt het straks echt de definitieve datum!

De trouwjurk

Volgende week vrijdag (19 januari) is het ein-de-lijk zo ver.... Dan ga ik trouwjurken passen! Mijn moeder en schoonmoeder gaan mee die dag, en ik hoop natuurlijk dat ik die dag ook dé trouwjurk vind die ik op onze bruiloft zal dragen! Spannend is het wel, want ik heb wel een beetje een idee van wat voor jurk ik mooi zou vinden, maar of het mij ook goed staat is de vraag. Ik ga hier geen foto's plaatsen (vriendlief leest mijn blogs ook), het enige dat ik kan zeggen, is dat het een lange witte trouwjurk wordt.

De locaties van onze trouwdag

Mijn vriend en ik zijn de enigen die weten waar we onze bruiloft willen houden. Mijn ouders en de rest van de familie en vrienden weten niets. Elke dag weer komt de vraag terug van mijn ouders over waar we gaan trouwen, maar we doen ons best om dat nog even geheim te houden! Het lijkt ons leuk als het voor iedereen een verrassing is. Bovendien weten we nog niet of de locaties vast staan, zoals ik bij de trouwdatum ook al aangaf. Maar wat ik wel kan zeggen, is dat de locaties prachtig zijn en we er heel erg op hopen dat die locaties beschikbaar (en betaalbaar) zijn!

Onze trouwringen

Voor nu ben ik de enige van ons tweeën met een ring, namelijk mijn verlovingsring die mijn vriend me heeft omgedaan toen hij me ten huwelijk vroeg. We weten al ongeveer welke trouwringen we mooi vinden en welke niet. Gluren bij de juweliers blijft leuk om te doen, maar het lijkt me helemaal fantastisch als we daar ook weer uit lopen met onze trouwringen om!

DIY's voor de bruiloft

Als DIY blogger en creatieve duizendpoot kan ik het natuurlijk niet laten om DIY's te maken voor onze bruiloft. Welke dat precies worden, weten we nog niet. Het lijkt me leuk om de bedankjes bijvoorbeeld zelf te maken, of iets met naamkaartjes te doen. Wanneer we er uit zijn, zal ik dat natuurlijk op The DIY Life posten (met véél foto's), maar voorlopig blijft het even bij brainstorm ideeën.

Dit zijn de voorbereidingen tot nu toe. Binnenkort hebben we een afspraak bij de locatie waar we de receptie en het avondfeest willen houden, en volgende week vrijdag ga ik trouwjurken passen! Allemaal hele leuke dingen waar we naar uit kijken en we genieten van deze tijd.

Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

Bruiloft update: trouwjurken en locatiesThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.