Review: brushpennen van Ali Express

08:00 The DIY Life 0 Comments


Een aantal weken terug kon je lezen dat ik een bestelling bij de Ali Express had geplaatst. Dat was mijn eerste keer dat ik daar iets had gekocht, maar zeker niet de laatste keer! In mijn pakketje zaten onder andere brushpennen waar je water in kan doen en dan voor waterverf kan gebruiken. Een soort kwast zeg maar. Ik was helemaal in mijn nopjes toen ik ze binnenkreeg, maar ben ik dat nog steeds?

Laat ik eerst beginnen met het noemen van de prijs. Ik heb drie brushpennen van drie verschillende diktes gekocht voor nog net geen € 1. Dat is dus al spotgoedkoop! De levertijd van Ali Express verschilt heel erg, want het ligt niet alleen aan de verkoper hoe snel je bestelling bezorgd wordt. Je pakketje reist namelijk de halve wereld over: van Azië naar Nederland. Al mijn items had ik besteld met gratis verzending, wat inhoudt dat het item pas wordt verzonden zodra er nog een piepklein beetje ruimte in de container vrij is, zodat de container propvol is.

Maar goed, nu genoeg over Ali Express, laat ik het over de brushpennen hebben! De pennen waren binnen de drie weken geleverd, dus daar was ik al heel blij mee. Wat ik eerst even uit moest vogelen, was dat de boven- en onderkant van elkaar afgeschroefd kunnen worden, maar dan net de andere kant op. Normaal draai ik naar links als ik iets los wil maken, maar deze moest ik naar rechts draaien. Enfin, daarna deed ik water in de pen, en draaide ik hem weer dicht. Ik had eerder al gelezen dat je dan in het buisje moest knijpen en dat er dan water door de kwast zou druppelen. Dat werkte gelukkig heel goed! Alleen naarmate er minder water in zit, moet je wat harder drukken.
Toen kwam de test: kan ik er ook echt mee schrijven zoals met een 'gewone' brushpen? Dus ik liet wat water druppelen op waterverf en pakte mijn schetsboekje erbij. Eerst heb ik maar eens geoefend hoe de pen voelt en hoeveel druk ik moet zetten. Waar ik aan moest wennen was dat je af en toe de kwast weer even in de verf moest dippen, omdat de kwast anders opdroogt. Dat hoeft met een gewone brushpen natuurlijk niet! Maar daar was ik snel genoeg aan gewend. De kwast en de haartjes zijn mooi stevig, waardoor het heel prettig werkt en schrijft. Ik probeerde met verschillende lettertypes te schrijven, en daar kwam uiteindelijk deze quote uit: 'Enjoy every day forever'.
Het schijnt dat je ook van de ene kleur over kan gaan in de andere kleur door de kwast tussen de letters door in een andere kleur te dippen. Dat wil ik nog heel graag uit proberen, maar dat komt een andere keer. Wat me wel opviel was dat de haartjes de kleur vasthouden. Ik heb de kwast na het gebruik geprobeerd uit te spoelen, maar dat werkte niet. Grote kans dat dat komt omdat de haartjes synthetisch zijn, en daardoor de kleur blijven houden. Dit heeft overigens geen effect wanneer de kwast opgedroogd is en je met een andere kleur aan de slag gaat.
Dan nu het oordeel: zijn ze goed of niet? Ik hoop dat ik tijdens deze review al een beetje door heb laten schemeren dat ik er wel heel erg enthousiast over ben, en dat deze brushpennen sowieso bij mijn standaard handlettering materialen komen te liggen! Ze werken en schrijven heel prettig, je moet er alleen even aan wennen. En zeg nou zelf, voor dat geld laat je ze toch niet liggen? Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ik relatief lang op mijn pakketje moet wachten (in vergelijking met Nederlandse webshops) en dat de haartjes de laatst gebruikte kleur vast houden.

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: brushpennen van Ali ExpressThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.