Mijn verlangllijstje

08:00 The DIY Life 0 Comments


Persoonlijk vind ik het heerlijk dat ik na het werk naar huis kan, me om kan kleden en daarna heerlijk in mijn comfy outfit uit kan rusten. Dat moment wanneer je thuis komt en het ook echt voelt dat je thuis bent, is voor mij veel waard. Het is jouw plekje, die jij helemaal hebt ingericht naar je eigen smaak. Je weet precies waar alles staat en kan lekker je eigen gang gaan, omringd door alle meubels die jij mooi vindt of waar je aan gehecht bent.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog geen eigen huis heb, maar op dit moment in een studentenappartement in Barcelona woon. Als ik aan het einde van dit schooljaar afgestudeerd ben, en daarna genoeg gespaard heb, wil ik heel graag met mijn vriend op zoek naar een leuke starterswoning. Of dat nu een appartement is of al een huis, dat zal zich tegen die tijd wel wijzen. Van het idee dat we dan samen een huisje hebben maakt mijn hart al een sprongetje. Dan kunnen we eindelijk een huis helemaal naar onze eigen smaak inrichten.

Al een tijdje ben ik op Pinterest op zoek naar de leukste interieur ideeën en DIY's die je zelf kan maken. In deze Pinspiratie deel ik die met jullie en laat ik je eigenlijk mijn 'verlanglijstje' zien. Alles wat op dit lijstje staat, zou ik heel graag in mijn toekomstige huis terug willen zien!


1. Zithoek in de vensterbank
Het heeft me altijd al geweldig geleken om een huis te hebben met een zithoek in de vensterbank. Ik zie het al helemaal voor me dat ik daar met een kopje thee een boek kan lezen en even tijd voor mezelf heb. Bovendien ziet het er heel schattig uit en het kan ook nog extra opbergruimte zijn.

2. Krijtmuur
Een muur waarop je kan krijten, dat wilde ik als kind al. Gewoon lekker op de muren kladden en niemand die er wat van zegt, omdat het mag! Juist, dat dus. Het lijkt me dan vooral leuk om daar elke dag met handlettering op te schrijven wat we die dag eten. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat het een enorm boodschappenlijstje wordt, of een plek waar je alles opschrijft dat je niet wilt vergeten.

3. IKEA hacks
Het leuke van spulletjes van de IKEA is dat je bijna alle meubels wel kan omtoveren tot iets van jouw smaak. Daarbij komt dat de meubels vaak heel simpel in elkaar zitten en een eenvoudig design hebben, wat ik erg mooi vind. Misschien komt het er niet eens van dat we de meubels bij de IKEA kopen, maar ze zelf maken. Wie weet.....

4. Schuifdeur
Toen mijn vriend en ik deze deur zagen, waren we meteen verkocht! Zoiets willen wij ook in huis! We zijn sowieso al fan van een boerderij of een interieur waar al wat oudere meubels en boerderij accenten in terug komen. Dan is deze deur bij ons aan het goede adres.

De eerste echte meubels voor ons toekomstige huis zijn er al. We krijgen namelijk het oude bankstel van mijn ouders, inclusief een fauteuil die van mijn opa is geweest. Ook staat er al een hele mooie, oude opbergkist klaar en zo hebben we nog een paar meubels die voor ons 'gereserveerd' zijn. Nu alleen nog wachten tot we ook daadwerkelijk een huisje hebben...

Have fun!
Tessa



Wat je misschien ook leuk vindt:

Mijn verlangllijstjeThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.