Deze DIY items neem ik mee op vakantie

08:00 The DIY Life 0 Comments


Op vakantie gaan is heerlijk, en al helemaal als je wat langer blijft. Ik woon tot en met december in Barcelona, helaas niet voor vakantie, maar om hier te studeren. Vier maanden in totaal zal ik in deze zonnige Spaanse stad vertoeven. Heerlijk toch? Dat zeker, maar helaas voor mij kan ik niet al mijn geliefde DIY spulletjes meenemen. Wat neem ik dan wel mee?

Het maken van een selectie wat ontzettend moeilijk. Mijn DIY-stash die ik thuis heb, is de afgelopen jaren flink gegroeid. Er zijn altijd een aantal items waar je meer mee werkt dan anderen, maar binnen die groep zijn er weer allemaal soorten, maten en kleuren. Neem bijvoorbeeld washi tape. Ik denk dat mijn verzameling inmiddels meer dan 100 rolletjes telt, maar die kunnen natuurlijk niet allemaal mee! Voordat ik in Barcelona ging studeren, heb ik vijf maanden stage gelopen in Brussel. Toen maakte ik de fout dat ik ontzettend veel DIY spulletjes mee nam, waardoor het net allemaal in de auto pastte. Oeps.. Dus dat vergde maatregelen! Want Brussel is vanaf Nederland nog goed te doen met de auto, maar Barcelona is toch echt een heel stukje verder weg. Bovendien ga ik nu niet met de auto terug, maar met het vliegtuig, dus dan ben je al gelimiteerd met betrekking tot de hoeveelheid DIY items die je mee kan nemen. Dus wat heb ik dan wél meegenomen?

Handlettering items

Bullet journaling en handlettering zijn twee hobby's waar ik niet meer zonder kan. Dit kwam dus ook als eerste op mijn paklijstje voor DIY spulletjes te staan. Toch was de selectie hiervan het lastigste voor mij. Ik heb namelijk nogal wat pennen en fineliners die ik graag mee wilde.

Dit zijn de keuzecriteria die ik gebruikt heb:
- Neem geen items mee die je het afgelopen halfjaar weinig gebruikt hebt, want de kans dat je ze nu wel gaat gebruiken is relatief klein
- Bedenk dat je in het vliegtuig een beperkte hoeveelheid vloeistoffen mee mag nemen. Pennen en stiften met veel vloeistof er in (bijvoorbeeld brushpennen) mogen waarschijnlijk niet mee. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om één zwarte brushpen mee te nemen, omdat ik deze het meeste gebruik
- Voordat ik ging verhuizen, kocht ik een etui. Die etui mocht ik van mezelf vullen met pennen, stiften en andere items. Als hij vol was, zouden de spulletjes in de etui de selectie zijn van wat ik mee ging nemen.

Wat uiteindelijk met mij mee ging waren de volgende items:
- 2 fineliners van 0,4 (zwart)
- 1 fineliner van 0,2 (zwart)
- 1 fineliner van 0,1 (zwart)
- 1 fineliner van 0,05 (zwart)
- 1 brushpen van de Action (zwart)
- 2 Pigma brush pennen (zwart)
- 1 permanent marker 1 mm (zwart)
- 1 Pentel Sign Pen (zwart)
- 1 HB potlood
- 1 gum

Verf items

Waterverf is één van de materialen die ik veel gebruik in mijn bullet journal, maar ook wanneer ik aan het handletteren ben. Toch wilde ik verf items apart van de handlettering items noemen. Het voordeel van watervef is dat het geen vloeistof is, waardoor je daar met vliegen geen rekening mee hoeft te houden. Vlak voordat ik ging verhuizen had ik een vrij grote set waterverf gekocht, maar helaas bleek deze te groot om mee te nemen in mijn koffer. Gelukkig had ik nog een relatief klein setje waterverf in een doosje liggen, die ik makkelijk mee kon nemen. In het doosje past één kwast, dus die had ik dan ook alvast mee. Daarnaast heb ik drie brush kwasten gekocht waar je water in kan doen. Het voordeel is dat hier geen water in hoeft als je ze niet gebruikt, waardoor die dus ook gewoon mee kunnen in het vliegtuig.

Dit is mijn selectie die ik meegenomen heb:
- 1 set waterverf (12 kleuren)
- 1 gewone kwast
- 3 brush kwasten

Washi tape

Toen ik in Brussel woonde, gebruikte ik washi tape veel om foto's en handlettering kunstwerken op de muur vast te plakken. Washi tape laat namelijk weinig tot geen sporen achter wanneer je het van de muur af haalt en bovendien kan je kiezen uit talloze kleuren, diktes en patronen. Dit was dus ook meteen mijn grootste struikelblok. Welke washi tapes zou ik meenemen? Ik heb er namelijk ongeveer 100, dus de keuze is reuze maar ook erg lastig. Zoals ik al had gezegd bij de handlettering items, had ik één etui voor de meeste DIY spulletjes. Hier moest ik van mezelf ook de washi tapes in kunnen stoppen. In het begin had ik meer dan 10 rolletjes gepakt, maar al snel bleek dat zelfs dat al te veel was, helaas... Uiteindelijk heb ik 6 rolletjes kunnen kiezen, die je hieronder kan zien. Het zijn vier pastelkleurige rolletjes, een rolletje met witte en zwarte strepen en een rolletje met zwarte stippen op een witte achtergrond.


Stempels en stickers

In mijn bullet journal gebruik ik veel stempels en af en toe stickers. Om te stempelen heb je uiteraard inkt nodig. Ik had een inktpad die ik niet heel veel gebruikte, maar die wel mooi en compact was om mee te nemen. Het voordeel hiervan is dat ik hem makkelijk mee kan nemen, en dat inkt volgens mij geen vloeistof is, dus ook is toegestaan in het vliegtuig. Alleen met inkt begin je niet zoveel, dus stempels gingen ook mee. Hier kwam weer keuze stress om de hoek kijken, maar ik was er sneller uit dan bij de washi tapes. Uiteindelijk heb ik alfabet stempels meegenomen, een cactus stempel en een stempel met plantjes er op. Bij de alfabet stempels zat een rechthoekig blok van plastic waar je de stempels op kan plakken, om hier vervolgens mee te stempelen. Deze ging dus ook mee.

Daarnaast heb ik ook stickers meegenomen. Normaal gesproken doe ik niet heel veel met stickers, maar stickers die ik het meest gebruik zijn alfabet stickers. Deze gingen dus in mijn koffer mee. Op deze velletjes staan ook woorden zoals 'bathroom', 'photos' en 'crafts', maar ook pijltjes en figuurtjes. Het voordeel van stickers is dat ze niet dik zijn en het dus niet lastig is om mee te nemen.

Overige DIY items

Toen ik mijn items van handlettering noemde, had ik het al even over mijn bullet journal. Uiteraard is deze met mij mee gegaan naar Barcelona! Daarnaast wilde ik heel graag mijn schetsboek meenemen, maar door de inpak stress ben ik deze helaas vergeten... Gelukkig is er hier in Barcelona een enorm grote DIY winkel (ontzettend gevaarlijk voor mijn portemonnee) waar ik een leuk schetsboekje heb gekocht. Ik heb geprobeerd om alle DIY spulletjes die ik heb meegenomen zo specifiek mogelijk te noemen, hopelijk helpt het jou met het kiezen van de items die je meeneemt. Wat kan jij echt niet missen als je op vakantie gaat?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Deze DIY items neem ik mee op vakantieThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.