5 items die mij inspiratie geven

08:00 The DIY Life 0 Comments


Wanneer je heel graag iets wilt maken maar je geen inspiratie hebt, kan dat heel erg vervelend zijn. In het verleden schreef ik al een artikel over hoe je inspiratie kan triggeren. Eigenlijk is er nog een manier die ik niet in dat artikel geschreven heb, wat mij wel helpt om inspiratie te krijgen. Die manier deel ik vandaag met je!

Wat mij inspiratie geeft, zijn 5 verschillende items die ik eigenlijk wel om me heen móet hebben. Natuurlijk heb ik ook inspiratie wanneer deze items niet in mijn omgeving te zien zijn, maar dan gaat het toch net ietsje lastiger...

1. Planten

Ik ben iemand die veel waarde hecht aan planten en bloemen. Leven zonder minstens één plant in mijn omgeving of kamer is een hele opgave voor me. Toen ik naar Barcelona verhuisde voor mij studie, zat ik in een klein kamertje met een raam dat uitkeek op een klein binnenpleintje. Maar geen tuin, balkon of een andere plaats waar planten kunnen groeien. Dat was even slikken.. Gelukkig bedacht ik er iets op! In mijn vierde week in Barcelona ben ik naar de Chinese Bazar geweest (vergelijkbaar met Ali Express, maar dan in een fysieke winkel) en heb ik daar een klein plantje gekocht. Op de een of andere manier vrolijkt het me enorm op wanneer ik een plant op mijn bureau of vensterbank zie staan. En het moment dat ik het plantje in mijn kamer had gezet, kwam de inspiratie voor een nieuw artikel!

2. Washi tape

Als je me een beetje kent, weet je dat ik enorm fan ben van washi tape. Het is dan ook niet voor niets dat ik een tijd geleden maar liefst 24 rolletjes in één keer had gekocht! Vrolijke kleuren zie ik het allerliefst qua kleuren, maar ook pasteltinten zijn mijn favoriet. Bij de Ali Express kocht ik 4 pastelkleurige washi tapes, die ik ook meenam naar Barcelona. Volgende week deel ik met je welke DIY items altijd met mij op reis gaan! Het meenemen van washi tape is voor mij meer 'psychologisch' als ik het zo mag zeggen. Ik ben namelijk zoals ik al zei dol op vrolijke kleuren. Door de washi tape mee te nemen, heb ik altijd vrolijke kleuren in de buurt, die me inspireren.

3. Fineliners

Wanneer ik in mijn bullet journal aan de slag ga of als ik met handlettering aan de gang wil, is het eerste item dat ik pak mijn fineliner. Doorgaans ik zwarte fineliners van 0,4. De laatste tijd ben ik ook enorm fan van fineliners met een 0,2 punt. Eigenlijk heb ik fineliners altijd wel bij de hand, het is zó makkelijk te gebruiken. Soms schrijf ik er zelfs boodschappenlijstjes mee..

4. Geurkaarsen

Dit lijkt misschien een raar item waar je inspiratie van kan krijgen. De geur van geurkaarsen maken me rustig en vaak hebben ze ook weer leuke kleuren. Wanneer het in mijn hoofd een warboel is, wat nogal eens gebeurt, is inspiratie ver te zoeken. Al gebeurt het wel eens dat door alle drukte en hectiek inspiratie op onverwachte momenten langskomt. Juist wanneer ik rustig en ontspannen ben door bijvoorbeeld geurkaarsen, komt inspiratie vaak langs. Naast dat het mij helpt om inspiratie te vinden, staat het ook heel leuk in het interieur, win-win dus!

5. Waterverf

Onlangs heb ik hier in Barcelona een klein schetsboek gekocht, geschikt voor waterverf. Ik was helemaal in mijn nopjes, want als er een verfsoort is waar ik graag mee werk, dan is het wel waterverf! Ik vind het vooral heel erg mooi dat je makkelijk kleuren kan mengen, maar dat je ook de helderheid van de kleuren aan kan passen door de hoeveelheid water die je gebruikt. Daarnaast kan je kwasten gebruiken, maar ook speciale kwasten voor brushlettering (dat laat ik je binnenkort zien). Je merkt het al wel: inspiratie genoeg!

Welk item geeft jou inspiratie?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

5 items die mij inspiratie gevenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.